Democracy Has Prevailed.

July 29, 2014

The Tribune-Review And (The Felon) Dinesh D'Souza

Back on May 20 of this year, this happened:
Conservative author and filmmaker Dinesh D’Souza entered a guilty plea Tuesday to a charge that he used straw donors to make $20,000 in illegal contributions to Republican Senate candidate Wendy Long in 2012, officials said.
Politico goes on:
The single felony count D’Souza admitted guilt on carries a maximum prison sentence of two years, but the plea agreement D’Souza’s lawyers reached with the government says sentencing guidelines applicable to the case call for a sentence of 10 to 16 months.
And that makes him a felon.

That was two months ago.  A few days ago Media Matters published this. When I read the title of the piece, "Dinesh D'Souza's Political Friends Rally To His Defense", it got me to wondering how his case was covered by my own (local) favorite conservative news source, The Tribune-Review.

And you'll never ever guess what I found (and didn't find) there.

When you enter "Dinesh D'Souza" into the Trib's search engine, you'll find (at this writing) three articles published after he admitted to that felony that mention him and none mention his guilty plea.

But hey, maybe the Trib's website just publishes Trib content.  Maybe the news of D'Souza's guilty plea made it onto the physical pages of the paper (via, say, Reuters or the AP) while not making it onto the Trib's online version.

Maybe - but then how do you explain this?
Dinesh D'Souza, a conservative commentator and best-selling author, has been indicted by a federal grand jury for arranging excessive campaign contributions to a candidate for the Senate.
It's on the Trib's website AND it's from Reuters.

So they post online the news of D'Souza's indictment but not his guilty plea?

Gee, for a news source, they're certainly selective about how they cover (at least one) conservative pundit.

No comments: