Prosecute the torture.

March 6, 2011

The Trib Doesn't Own A Mirror

And I mean that metaphorically, as you'll see in a bit.

Let's start here:
In a new Center for Immigration Studies (cis.org) report, Pulitzer Prize-winning journalist Jerry Kammer documents how the century-old Carnegie Corporation of New York's "strident, polarizing, and partisan" immigration activism betrays the mission Mr. Carnegie set for it -- fostering democratic discussion of complex issues.

In the last 10 years, Carnegie grants of at least $57 million have funded "news stories," groups, think tanks and conferences that were anything but open-minded regarding any approach to immigration other than amnesty -- known inside the Beltway as "comprehensive immigration reform."

Carnegie even bankrolled smear campaigns that wrongly labeled the anti-amnesty Federation for American Immigration Reform and CIS as "hate groups."
Before we continue, did you know that Ronald Reagan signed into law legislation allowing amnesty for illegal aliens?

He did. The section begins with this:
SEC. 245A. "8 USC 1255a" (a) TEMPORARY RESIDENT STATUS. -- The Attorney General shall adjust the status of an alien to that of an alien lawfully admitted for temporary residence if the alien meets the following requirements...
What Ronald Reagan signed into law was legislation that said if an illegal alien meets certain requirements that illegal alien becomes an alien "lawfully admitted for temporary residence." In a word: AMNESTY.

Just sayin'

Let's get back to Kammer's criticisms.

Here's the piece he wrote for the Center for Immigration Studies. His opening beef:
On October 14, 2010, a story on many public radio stations around the country told of a new report that recent immigrants and their children had doubled their presence in the U.S. electorate between 1996 and 2008, totaling 10 percent of registered voters.

The story also included a warning. “Candidates — especially those in close elections — would do well to take heed,” said Elizabeth Wynne Johnson of Capitol News Connection, the news service that produced the story.

Johnson’s comment set up another. Walter Ewing of the Immigration Policy Center, which issued the report, added that the new voters “are not going to take very kindly to political rhetoric that demonizes immigrants because that’s going to be either themselves or their parents.”

The story provided a measure not only of the growing power of voters directly connected to the immigrant experience, but also of the pervasive role in the politics of immigration played by the Carnegie Corporation of New York.

Carnegie grants were instrumental at every level of the story.
Krammer points out that Carnegie funds BOTH the think tank that issued the report and the news outlet that reported on it - and that that's a bad thing.

How familiar does that sound? I mean just yesterday the Richard Mellon Scaife-owned Tribune-Review interviewed the director of the Commonwealth Foundation for Public Policy Alternatives, itself the beneficiary of millions of dollars of Scaife money. And just last November, the Trib did a piece on Paul Kengor, beneficiary of Scaife support via the Scaife-funded Allegheny Institute for Public Policy and the Scaife-funded Intercollegiate Studies Institute.

And I have yet to mention the Scaife-funded Heritage Foundation and how his paper routinely references reports from that conservative think-tank. Here's one from September.

o I need to point out how much money Scaife has funeled to FAIR and CIS? (Oh, it's $4.295 million to FAIR and $1.4225 million to CIS.) So Scaife's funded both the organizations being criticized by the organizations funded by the Carnegie Corporation and he owns the newspaper publishing the column defending those organizations.

That should be enough for a good blog post. But wait! There's more!!

Guess what the Trib also published this morning? This piece from Tom Fitton of Judicial Watch.

Let's get the preliminaries out of the way. According to mediamatters, two Scaife Foundations (Carthage and Sarah Scaife) have given a total of $8.74 million to Judicial Watch since 1997.

Here's what Fitton had in today's Trib:
In the third release from the Federal Bureau of Investigation file of the late Sen. Edward "Ted" Kennedy, who died in August 2009 from brain cancer, Judicial Watch obtained new information pursuant to its Freedom of Information Act lawsuit originally filed on June 9, 2010 (Judicial Watch v. FBI).

The documents include a Dec. 28, 1961, FBI document describing a tour of several Latin American countries taken by Kennedy, then-assistant district attorney of Suffolk County. This document as it was originally made public was almost completely redacted. After an initial challenge by Judicial Watch, a version with fewer redactions was released.
The interesting part is if you go to Judicial Watch's website, you'll find this:
Judicial Watch, the public interest group that investigates and prosecutes government corruption, announced today that it has obtained previously redacted material from the Federal Bureau of Investigation (FBI) file of the late Senator Edward “Ted” Kennedy, who died in August 2009 from brain cancer. Judicial Watch obtained the records pursuant to a Freedom of Information Act lawsuit originally filed on June 9, 2010 (Judicial Watch v. FBI (Case No. 10-963)).

The documents include a December 28, 1961, FBI memo describing a tour of several Latin American countries taken by then-Assistant District Attorney of Suffolk County Kennedy. This document as it was originally made public was almost completely redacted. After an initial challenge by Judicial Watch, a version with fewer redactions was released. Judicial Watch continued to argue that the blackouts were baseless and, after six more months, the FBI relented.
For your reading pleasure, O wise and gentle reader, I bolded and italicized the language common to both the column in the Trib and the Press Release found at Judicial Watch. It shows, in effect, the Scaife-owned Trib published a press release from Scaife-funded Judicial Watch.

The AP news story about this even made it onto the pages of the Trib a few days ago:
An FBI file contends that a young Edward M. Kennedy arranged to rent a brothel for a night while visiting Chile in 1961, a year before he was elected to the U.S. Senate.

The previously edited State Department memo, dated Dec. 28, 1961, was released by Judicial Watch, a Washington-based organization that said it obtained it through a Freedom of Information lawsuit.

According to the memo, the Massachusetts Democrat, younger brother of then-President John F. Kennedy, made arrangements to rent the brothel "for an entire night" in Santiago earlier in 1961.

"Kennedy allegedly invited one of the Embassy chauffeurs to participate in the night's activities," according to the memo.

One State Department official described Kennedy as "pompous and a spoiled brat," according to the memo. Kennedy was making a fact-finding trip to several Latin American countries.
The AP includes one important caveat missing from both the Judicial Watch press release and the column found in the Trib:
The documents from Judicial Watch provide no indication of the source of the allegations or whether the FBI believed the allegations were true.
Interesting, no?

That the braintrust doesn't see itself in the criticisms of the Carnegie Corporation just simply boggles the mind. Or maybe they do and they don't count on anyone checking their work.

You're welcome.

No comments: