Prosecute the torture.

August 30, 2014

Don't They Filter Out Obvious Untruths?

Diana West writes a column for the Tribune-Review.

She's responsible for all the columns written under her byline.  She wrote them, she owns them.

So in that case, she's a birther.  Though to be fair and as far as I know, that column was NOT published in the Tribune-Review.  But still, they publish the columns of a known birther.

Bad.  Bad Tribune-Review.  Bad dog.

Here's another one.  In her most recent column, published Friday August 29 and titled "Rush to judgment in Ferguson" Diana West writes:
Even the dark suits and American flags fail to obscure the 21st-century lynch mob at work. According to federal and state authorities, Wilson shot the 6-foot-4, 292-pound man multiple times for “racist” reasons. The other story out there is that Wilson fired as Brown charged him after having beaten Wilson to the point of fracturing his orbital socket and rendering the six-year veteran cop nearly unconscious.
The fractured eye-socket story?  She went with the fractured eye-socket story?

Wasn't that debunked more than a week before (on August 21)?

But let's take a look at this fake story, shall we?  Where did it come from?  For that we turn to Salon.com:
Perhaps the first shot in the right-wing news campaign to smear Michael Brown came in the form of a call to a conservative talk radio host Dana Loesch on Aug. 15. A caller who claimed to be a friend of Wilson’s — who would only identify herself as Josie — told Loesch that Brown had “bum rushed” officer Wilson, punched him in the face and tried to go for Wilson’s gun. Brown and his friend then walked away. Wilson pulled his gun and ordered Brown to stop. Brown turned around, taunted Wilson, then again “bum rushed” him. Wilson fired six shots, the last shot to Brown’s forehead. “Josie” claimed that she had gotten this information from a Facebook discussion. She did not claim that Wilson had been seriously injured in the encounter.

Much discussion and rampant speculation followed in the right-wing blogosphere, even though the only source was an anonymous caller to a radio show and a supposed Facebook discussion. Then, on Aug. 19, Jim Hoft, a St. Louis-based blogger, announced on his site Gateway Pundit that Wilson had suffered an “Orbital Blowout Fracture to Eye Socket.”

“The Gateway Pundit can now confirm from two local St. Louis sources that police Officer Darren Wilson suffered facial fractures during his confrontation with deceased 18 year-old Michael Brown. Officer Wilson clearly feared for his life during the incident that led to the shooting death of Brown. This was after Michael Brown and his accomplice Dorian Johnson robbed a local Ferguson convenience store.”

Hoft offered a still from a CT scan as evidence of Wilson’s injury. It did not take long for people to debunk the story. Later that afternoon on the website Little Green Footballs, Charles Johnson, who takes delight in debunking Hoft, shredded the story.
Johnson, for example, foiled the description of how painful a fractured orbital socket is with the video of Officer Wilson casually walking about the corpse of Michael Brown.  No ambulances were called for him, none of the officers gave him first aid and the X-Rays Holt posted at Gateway Pundit were stock images from the University of Iowa.

The story's false and yet Diana West still went with it and just as importantly, the Trib allowed onto its pages.

But let's take a look at West's description of "the other story out there" - that Wilson shot Brown 6 times after Brown beat him so badly he shattered the officer's eye socket and nearly rendered him unconscious.

Wow.  Does Diana West seriously think that makes any sense?  Any sense at all?

Does the Trib?

2 comments:

Jim Moore said...

Thank you, thank you, thank you! I first saw the West column in the Kittanning Leader-Times and nearly blew an eye socket myself.

Would the Trib be under some contractual agreement preventing them from sending an opinion column back to the writer with a demand to fix factual errors? Or is it just the case that the editors are too busy, lazy, distracted, whatever, to fact-check opinion columns? Or do they agree with her? Or, worst of all, do they know she's wrong and want it published anyway because it stirs up the conservative, Republican base?

ThatPalestineGuy said...

Ah,these so called birthers are bunch of nutjobs in my opinion.